Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Zespół Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie
System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

SIWZ-2018- TRANSPORT DO ZPET W BOBROWIE


Znak sprawy: ZPET.071.1.2017.KI

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony na zadanie

DOWÓZ UCZNIÓW i UCZESTNIKÓW WARSZTATÓW TERAPII ZAJĘCIOWEJ W CZAPLINKU NIEPEŁNOSPRAWNYCH DO ZPET W BOBROWIE WRAZ Z ZAPEWNIENIEM OPIEKI W ROKU 2018- od 1.01.2018r. do 31.12.2018r.

ZAMAWIAJĄCY

ZESPÓŁ PLACÓWEK EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNYCH W BOBROWIE, BOBROWO 7, 78-520 ZŁOCIENIEC, TEL. 9436 71 463

o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”.

Zatwierdzam:

Krystian Ignacak

1. ZAMAWIAJĄCY:

ZESPÓŁ PLACÓWEK EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNYCH W BOBROWIE,

BOBROWO 7,

78-520 ZŁOCIENIEC,

TEL. 9436 71 463

Strona internetowa : www.soswbobrowo.edupage.org

Email: soswbobrowo@interia.pl

Tel. 94 36 71 463

NIP: 253-033-70-04

Godziny urzędowania:

- poniedziałek - piątek od godz. 700 - 15.00

2. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA:

Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na usługi prowadzone jest w trybie: przetargu nieograniczonego o wartości nie przekraczającej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984 i 1047) - zwanej dalej „ustawą” na wykonanie zamówienia pod nazwą: „DOWÓZ UCZNIÓW i UCZESTNIKÓW WARSZTATÓW TERAPII ZAJĘCIOWEJ W CZAPLINKU NIEPEŁNOSPRAWNYCH DO ZPET W BOBROWIE WRAZ Z ZAPEWNIENIEM OPIEKI W ROKU 2018- od 1.01.2018r. do 31.12.2018r.

3. NUMER POSTĘPOWANIA:

Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument oznaczone jest znakiem: ZPET.1.2017.KI. Wykonawcy we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powinni powoływać się na ten znak.

4. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: http://bip.sosw.powiatdrawski.pl

4.1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

  1. Przedmiotem zamówienia jest„ DOWÓZ UCZNIÓW i UCZESTNIKÓW WARSZTATÓW TERAPII ZAJĘCIOWEJ W CZAPLINKU NIEPEŁNOSPRAWNYCH DO ZPET W BOBROWIE WRAZ Z ZAPEWNIENIEM OPIEKI W ROKU 2018- od 1.01.2018r. do 31.12.2018r. w dni nauki szkolnej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego - Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oprócz uczestników WTZ w Czaplinku.

  2. Usługa winna być wykonana własnym środkiem transportu według wyszczególnionego zadania:

Liczba osób do przewozu -118 uczniów + 14 uczestników WTZ w Czaplinku

Szacunkowa ilość dni wykonywania przewozów: 300 dni

2) TRASY DOWOZU:

    1. TRASA I

Złocieniec-Rudki-Otrzep-Sośnica-Wierzchowo- Złocieniec/ul.3-go Pułku/-Osiek-Złocieniec

    1. TRASA II

Złocieniec/Osiedle Czaplineckie/-Złocieniec/ul.3-go Pułku/- Suliszewo/koło sklepu/-Drawsko Pom. Seminaryjna 2

    1. TRASA III

Złocieniec/ul.3-go Pułku/-Bobrowo-Siemczyno-Czaplinek

    1. TRASA IV

Złocieniec /Osiedle Czaplineckie/-Złocieniec/ul.3-go Pułku /-Drawsko Pom. Seminaryjna 2

    1. TRASA V

Złocieniec-Cybowo/Bloki/-Cybowo/wioska/-Konotop/przystanek/-Drawsko Pom. Seminaryjna 2

    1. TRASA VI

Drawsko Pom. Seminaryjna 2-Woliczno/dom/-Drawsko Pom. Seminaryjna 2

    1. TRASA VII

Drawsko Pom. Seminaryjna 2-Zagozd 71/Kolonia/-Drawsko Pom. Seminaryjna 2

    1. TRASA VIII

Drawsko Pom.-Zarańsko/bloki/-Drawsko Pom.ul.Połczyńska/OWDIR/-Połczyńska/przystanek autobusowy/-Drawsko Pom.ul.Fałata-Drawsko Pom.ul.Seminaryjna 2-Suliszewo-Darskowo-Bobrowo/PN,PT/

    1. TRASA IX/Szkoła/

Złocieniec Osiedle/apteka/- Złocieniec/ul.3-go Pułku/- Drawsko Pom. Seminaryjna 2

    1. TRASA X

Stare Worowo-Uraz-Prosino-Drahimek-Nowe Drawsko-Czaplinek Wałecka

    1. TRASA XI

Czaplinek Wałecka-Broczyno-Czaplinek Wałecka

    1. TRASA XII

Czaplinek Wałecka-Borne Sulinowo-Ostroróg-Łubowo-Tarmno- Czaplinek Wałecka

    1. TRASA XIII

Czaplinek Wałecka-Czaplinek Mickiewicza-Bobrowo-Złocieniec Myśliwska- Złocieniec Internat-Drawsko Pom.Seminaryjna 2

    1. TRASA

Złocieniec Internat - Bobrowo /wtorek-piątek/

15. WARSZTATY TERAPII ZAJĘCIOWEJ W CZAPLINKU

TRASA I:

GUDOWO (1 OSOBA)- ZŁOCIENIEC (5 OSÓB)- BOBROWO (2 OSOBY)- SIEMCZYNO (1 OSOBA)- CZAPLINEK

TRASA II:

BORNE SULINOWO (1 OSOBA)- CZAPLINEK

TRASA III:

KAMIENNA GÓRA (1 OSOBA)- CZAPLINEK

TRASA IV:

PROSINKO (2 OSOBY)- KAŁOMĄT (1 OSOBA)- CZAPLINEK

3) Uczniowie odbierani będą z miejsca zamieszkania oraz odwożeni pod dom:

Lp.

Trasa

Miejscowości

Ilość dzieci z danej miejscowości

Razem dzieci

Rudki

1

1.

I

Otrzep

Sośnica

Wierzchowo

Osiek

Złocieniec

1

1

4

3

10

2.

II

Złocieniec/Osiedle Czaplineckie/ Złocieniec/ul.3-go Pułku/ +Wierzchowo

Suliszewo/koło sklepu/

2

9

4

1

Drawsko Pom.Seminaryjna 2

16

Złocieniec

Bobrowo

3

1

3.

III

Siemczyno

Czaplinek

1

5

4.

IV

Złocieniec /Osiedle Czaplineckie/

Złocieniec/ul.3-go Pułku/

+ Osiek

Drawsko Pom.Seminaryjna 2

3

6

3

12

5.

V

Złocieniec

Cybowo/Bloki/

Cybowo/wioska/-Konotop/przystanek/

Drawsko Pom. Seminaryjna 2

3

1

1

5

6.

VI

Drawsko Pom. Seminaryjna 2 Woliczno 6/2

Drawsko Pom. Seminaryjna 2

2

2

7.

VII

Drawsko Pom. Seminaryjna 2 Zagozd 71/Kolonia/

Drawsko Pom. Seminaryjna 2

1

1

8.

VIII

Drawsko Pom.

Zarańsko/bloki/

DrawskoPom.ul.Połczyńska/OWDIR/

Połczyńska/przystanek autobusowy/

Drawsko Pom.ul.Fałata

Drawsko Pom.ul.Seminaryjna 2

Królewiecka

Drawsko Pom.11 PUŁKU

Suliszewo

Darskowo

Bobrowo /PN,PT-INTERNAT/

5+1/PN.,PT./

2/PN,PT/

1

1

1/PN.,PT/

1/PN.,PT/

1

1

1

8

7

9.

IX

Przedszkole

Złocieniec Osiedle/apteka/ Złocieniec/ul.3-go Pułku/

Drawsko Pom. Seminaryjna 2

3

6+3

12

10.

X

Złocieniec

Płocie

Stare Worowo

Uraz

Prosino

Drahimek

Nowe Drawsko

Czaplinek Wałecka

1

1+1

1

1

1

1

7

11.

XI

Czaplinek Wałecka

Broczyno

Czaplinek Wałecka

2

2

12.

XII

Czaplinek Wałecka

Borne Sulinowo

Ostroróg

Łubowo

Tarmno-

Czaplinek Wałecka

1

1

1

1

4

13.

XIII

Czaplinek Wałecka

Czaplinek Mickiewicza

Bobrowo/internat/

Złocieniec Myśliwska

Złocieniec Internat

Drawsko Pom.Seminaryjna 2

2+2

2

-2

1

1

3

5

8

14.

XIV

Złocieniec Internat

Bobrowo /wtorek-piątek/

Złocieniec/baza/

13+1

14

RAZEM

118

Przywóz dzieci i młodzieży do szkoły 7.55-odbiór uczniów ze szkół około godziny 1500 . WTZ w Czaplinku przywóz 7.55 odwóz 16.00 ( Wałecka 57, 78-550 Czaplinek).

3. Wymagania dotyczące sposobu realizacji zamówienia:

a. Godziny przejazdów ( dojazd i powrót) od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej zgodnie z ustalonym planem lekcji.

b. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia opieki nad uczniami w czasie dowozu i w drodze powrotnej oraz zachowania szczególnego bezpieczeństwa w czasie przewozów uczniów.

c. Wykonawca zapewni doprowadzenie dzieci przez opiekuna z samochodu do szkoły i ze szkoły do samochodu.

d. Odbiór uczniów będzie następował z miejsca ich zamieszkania ( dokładne adresy wskazane zostaną Wykonawcy przy podpisaniu umowy).

  1. Liczba uczniów objętych dowozem może się zwiększyć lub zmniejszyć; po każdej zmianie Zamawiający przedłoży Wykonawcy aktualny wykaz uczniów.

  2. W przypadku zmian liczby dowożonych uczniów Wykonawca zobowiązuje się do dowożenia uczniów, zgodnie ze zmienionym wykazem od następnego dnia po wprowadzeniu przez strony zmiany umowy w zakresie wykazu uczniów i miejsca ich odbioru.

  3. Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji kierowcy i opiekuna.

4.Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień publicznych (CPV)

Wspólny Słownik Zamówień:

60.10.00.00-9 Usługi w zakresie transportu drogowego,

60.13.00.00-8 Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

5. WIZJA LOKALNA:

Zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej tras opisanych w przedmiocie zamówienia w celu sprawdzenia w terenie warunków wykonania zamówienia.

6. OFERTY WARIANTOWE:

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

7. OFERTY CZĘŚCIOWE:

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

8. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH I AUKCJI ELEKTRONICZNEJ:

Nie przewiduje się udzielenia zamówienia uzupełniającego.

Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

9. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

Termin realizacji: od 1 styczeń 2018 roku do 31 grudnia 2018 roku z wyłączeniem sobót, niedziel, świąt i pozostałych dni wolnych od nauki szkolnej- nie dotyczy Warsztatów Terapii Zajęciowej w Czaplinku - zgodnie z kalendarzem roku szkolnego ustalonego na podstawie Rozporządzenia MENiS z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2002r. Nr 46, poz. 432 z późn. zm.).

Przewidywana liczba dni nauki szkolnej w okresie realizacji zamówienia: 300

10. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki, tj.:

10.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:

(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, uprawnienia oceniane będą odrębnie)

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże się posiadaniem niezbędnej aktualnej licencji do wykonywania transportu drogowego osób na podstawie ustawy z dnia 06.09.2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz.1265 z późn. zm.).

10.2. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał osobowy)

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk, jakie zostaną im powierzone, tj.: osobą, która będzie pełnić funkcję kierowcy posiadającą odpowiednie uprawnienia do prowadzenia pojazdów.

10.3. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny).

Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować sprawnymi technicznie środkami transportu do przewozu osób w liczbie niezbędnej do wykonania zamówienia wg zał. nr 5 do SIWZ.

10.4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w związku z brakiem podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawo zamówień publicznych.

Z ubiegania się o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, którzy nie spełniają powyższych warunków oraz Wykonawców wymienionych w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp.

11. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

11.1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda następujących dokumentów:

1) oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - wg zał. nr 2 do niniejszej SIWZ,

2) wykazu zawierającego imiona i nazwiska osób, którymi posłuży się Wykonawca w wykonywaniu zamówienia wg zał. nr 4 do niniejszej SIWZ,

3) aktualnej licencji na wykonywanie transportu drogowego osób, obejmującej cały okres realizacji zamówienia.

4) wykazu posiadanego taboru samochodowego koniecznego do wykonania zamówienia wg zał. nr 5 do SIWZ.

11.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, w ofercie przedmiotowe dokumenty muszą być złożone odrębnie dla każdego z nich):

1) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp - zał. nr 3 do niniejszej SIWZ,

2) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

4) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

11.3. Podmioty inne:

1) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 10, polega na zasobach innych podmiotów (w zakresie potencjału technicznego lub osób zdolnych do wykonania zamówienia), a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający zażąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów, o których mowa w pkt 11.2. SIWZ.

2) Ponadto, stosownie do treści art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia pisemnego zobowiązania podmiotów, o których mowa w zdaniu poprzednim, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, wg zał. nr 8 do SIWZ.

Zamawiający wymaga, by Wykonawca wykazał, w jaki sposób czynny będą przekazywane te zasoby.

Wszystkie w/w dokumenty winny być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę (-y) uprawnioną (-e) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy z dopiskiem „za zgodność z oryginałem”.

Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

11.4 Podmioty zagraniczne:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punktach: 11.2.2), 11.2.3) i 11.2.4) niniejszej specyfikacji - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).

c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.

2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapis dotyczący terminów ważności dokumentów stosuje się odpowiednio.

11.5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:

1) W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców, wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników. Zaleca się, aby pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

2) Wszelka korespondencja prowadzona będzie jedynie z Pełnomocnikiem.

3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt 11.1. niniejszej SIWZ.

4) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by poprawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

5) Wypełniając formularz „OFERTA” należy wpisać dane (nazwa, adres itd.) Pełnomocnika (Lidera) oraz wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W innych dokumentach (załączniki) w miejscu np. nazwa, adres Wykonawcy, należy wpisać dane dotyczące Pełnomocnika (Lidera).

6) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oraz w przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 10 niniejszej SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów, kopie dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków, dotyczących odpowiednio wspólników konsorcjum lub innych podmiotów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wspólników konsorcjum (każdy w odniesieniu do dokumentów go dotyczących) lub przez upoważnionych przedstawicieli innych podmiotów (także każdy w odniesieniu do dokumentów go dotyczących).

7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem Umowy, muszą przedłożyć Zamawiającemu Umowę regulującą współpracę tych Wykonawców.

8) Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego.

11.6. Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego:

1) wypełniony i podpisany Formularz „OFERTY” wg zał. nr 1 do SIWZ,

2) wykaz części zamówienia powierzonej podwykonawcom wg. zał. nr 6 do SIWZ /jeżeli dotyczy/.

3) Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie.

4) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów zdolnych do wykonania zamówienia, na których wiedzy, doświadczeniu i osobach, Wykonawca będzie polegał do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp) - jeżeli będzie dotyczyć, wg wzoru zał. nr 8 do SIWZ.

5) Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 26 ust. 2d ustawy Pzp lub informację o tym, że Wykonawca do takiej grupy nie należy (oświadczenie zawarte jest w formularzu „OFERTA”).

W celu stwierdzenia spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu Zamawiający dokona oceny i sprawdzenia kompletności oraz poprawności dokumentów złożonych na podstawie pkt 11 specyfikacji istotnych warunków zamówienia na zasadzie „spełnia/nie spełnia” oraz terminu i kwoty wniesionego wadium.

Zamawiający wezwie Wykonawców w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli dokumenty i oświadczenia zawierające błędy lub, którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa do ich złożenia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.

Nie spełnienie któregokolwiek ze wskazanych wyżej warunków i wymogów skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu.

12. WADIUM:

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

13. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW:

13.1. W prowadzonym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy zobowiązani są przekazywać pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną.

13.2. W przypadku przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji drogą elektroniczną (zalecana forma) lub faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

e-mail: soswbobrowo@interia.pl

faks/tel: 94 36 71 463

13.3. Dokumenty lub informacje, o których mowa w pkt.1, przekazane drogą elektroniczną lub za pomocą faksu, uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do zamawiającego lub wykonawcy przed upływem wyznaczonego terminu, pod warunkiem, że w terminie nie późniejszym niż 3 dni od daty przekazania ich faksem lub elektronicznie, zostaną wysłane pocztą w formie papierowej.

13.4. Każdy wykonawca ma prawo zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści zawartych w specyfikacji. Pytania muszą być sformułowane na piśmie i skierowane na adres zamawiającego pisemnie, faksem lub droga elektroniczną, w terminie nie krótszym niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

13.5. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień wszystkim uczestnikom postępowania.

13.6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

13.7. Dokonaną w ten sposób zmianę, zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano SIWZ oraz zamieści ją na stronie internetowej Zamawiającego. Dokonana zmiana będzie dla Wykonawców wiążąca.

13.8. Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert, przed jego upływem, w celu umożliwienia wykonawcom uwzględnienia w przygotowywanych ofertach dokonanych przez Zamawiającego zmian specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

13.9. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami:

Krystian Ignacak-Dyrektor ZPET w Bobrowie - 94 36 71463, soswbobrowo@interia.pl

14. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ:

Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.

Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

Odmowa wyrażenia zgody, o której mowa powyżej, nie powoduje utraty wadium. Przedłużenie terminu związania oferty jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium, a jeżeli nie jest możliwe zniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.

Przy czym, jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

15. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERTY

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY

15.1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim oraz podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymogami ustawowymi i zawierać cenę ryczałtową brutto.

15.2. Ofertę należy złożyć na druku stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ lub przepisanym.

15.3. Poprawki powinny być umieszczone czytelnie oraz opatrzone podpisem jednej z osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy.

15.4. Ofertę składa się w jednym egzemplarzu.

15.5. Nie dopuszcza się złożenia ofert częściowych.

15.6. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

15.7. Wszelkie koszty związane z opracowaniem oferty ponosi składający ofertę.

15.8. Ofertę należy zszyć, oprawić lub złożyć w innej formie, uniemożliwiającej rozłączenie się kartek, a strony oferty ponumerować.

15.9. Do oferty należy dołączyć kopię dowodu wniesienia wadium.

15.10. Opakowanie lub inny rodzaj zabezpieczenia oferty uniemożliwiający jej odczytanie przed otwarciem, należy zaadresować na

Zespół Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie

Bobrowo 7

78-520 Złocieniec,

oznaczyć nazwą i adresem składającego ofertę oraz hasłem:

Oferta na: „DOWÓZ UCZNIÓW i UCZESTNIKÓW WARSZTATÓW TERAPII ZAJĘCIOWEJ W CZAPLINKU NIEPEŁNOSPRAWNYCH DO ZPET W BOBROWIE WRAZ Z ZAPEWNIENIEM OPIEKI W ROKU 2018- od 1.01.2018r. do 31.12.2018r.- nie otwierać przed 19.12.2017 r., godz. 12:00.

W przypadku braku tej informacji, Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z tego braku, np. przypadkowe otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem otwarcia, a w przypadku składania oferty pocztą lub pocztą kurierską za jej nie otwarcie w trakcie sesji otwarcia ofert.

15.12. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę przed upływem terminu składania ofert.

15.13. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty powinno zostać złożone w sposób i formie przewidzianej dla oferty, z tym że koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniem „Zmiana” lub „Wycofanie”.

16. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT

16.1. Oferty należy składać w

Zespół Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie

Bobrowo 7

78-520 Złocieniec,

do godz. 12:00. 19.12.2017 r.

16.2. Oferty złożone po terminie, będą niezwłocznie zwrócone Wykonawcy, bez ich otwierania.

17. TERMIN I MIEJSCE OTWARCIA OFERT:

17.1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19.12.2017 r., o godz. 12:00, w Zespół Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie ,Bobrowo 7, 78-520 Złocieniec,

17.2. Otwarcie ofert jest jawne.

17.3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

17.4. Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny ofert oraz pozostałe informacje przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych.

17.5. Każda złożona w terminie oferta, po otwarciu i ujawnieniu treści dopuszczonych przepisami ustawy, podlegać będzie w części niejawnej sprawdzeniu pod względem formalnym oraz merytorycznym w kontekście zgodności z opisem przedmiotu zamówienia, treścią SIWZ oraz ustawą Prawo zamówień publicznych.

17.6. Ofertę Wykonawcy, który został wykluczony, uznaje się za odrzuconą.

17.7. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

1) jest niezgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych,

2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp,

3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,

4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,

5) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

6) zawiera błędy w obliczeniu ceny,

7) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3,

8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

17.8. Oferty spełniające warunki formalne i merytoryczne będą podlegać ocenie, zgodnie z przyjętym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty.

18. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY:

Cena ofertowa obejmuje wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia w okresie obowiązywania umowy. Cena jest niezmienna i zawiera: przewóz uczniów oraz zapewnienie im opieki.

18.1. Wykonawca musi przewidzieć wszelkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia.

W związku z powyższym zaleca się Wykonawcom bardzo szczegółowe sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia.

Cena ofertowa winna obejmować wynagrodzenie za wszystkie obowiązki Wykonawcy dla zrealizowania przedmiotu zamówienia, zgodnie z warunkami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz we wzorze umowy.

18.2. Rozliczenie pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym dokonywane będzie w złotych polskich (PLN).

18.3. Cena ofertowa winna zawierać podatek VAT obowiązujący w dacie składania oferty. W razie zmiany stawki podatku VAT w trakcie realizacji zamówienia, cena ulegnie automatycznej zmianie proporcjonalnie do tej zmiany.

19. KRYTERIUM ORAZ SPOSÓB OCENY OFERT:

Zamawiający będzie oceniał oferty według następującego kryterium:

Nazwa kryterium: Waga:

Dzienna cena za 1 km przewozu uczniów do szkół oraz uczestników WTZ w Czaplinku wraz z zapewnieniem opieki

w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2017 r. -100 %

Kryterium oceny ofert jest cena - waga 100%.

Punkty przyznawane kolejno ocenianym ofertom będą obliczone według następującego wzoru: Wzór:

Liczba punktów = ( Cmin/Cof ) x waga x 100

gdzie:

- Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert

- Cof - cena podana w ofercie

- 100 - czynnik stały

20. FORMALNOŚCI, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE W CELU ZAWARCIA UMOWY

20.1. W terminie wyznaczonym przez Zamawiającego należy zgłosić się w celu podpisania umowy zgodnej z wzorem umowy załączonym do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia - zał. nr 7.

20.2. Po upływie terminu do składania ofert, treść umowy nie podlega negocjacjom i złożenie oferty jest równoznaczne z pełną akceptacją umowy przez Wykonawcę.

20.3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:

1) wykaz osób przewidzianych do wykonania zamówienia wg. zał. nr 4 pkt 2 - opiekunów, przy czym funkcję opiekuna może sprawować wyłącznie osoba pełnoletnia, mająca zdolność do czynności prawnych. Osoba pełniąca funkcję opiekuna będzie zobowiązana w szczególności do:

a) zapewnienia bezpieczeństwa w trakcie przewozu uczniów do i ze szkół,

b) zapewnienia bezpiecznego wsiadania uczniów do pojazdu oraz wysiadania z pojazdu,

c) opieki i zwracania uwagi na właściwe zachowanie się uczniów w czasie przejazdu,

d) w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu uczniów w pojeździe, niedopuszczenie do ich przewozu,

2) opłaconą polisę OC na czas trwania umowy w zakresie prowadzonej działalności.

21. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY:

Wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy nie jest wymagane.

22. ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy, określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 7 do niniejszej Specyfikacji.

Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy w przypadku:

1) zmiany danych teleadresowych Wykonawcy lub Zamawiającego;

2) zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy;

3) siły wyższej;

4) zmiany liczby dowożonych dzieci;

5) zmian godzin rozkładów jazdy

6) zmiany trasy

7) zmiany podatku VAT.

23. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ

23.1. W postępowaniu mają zastosowanie przepisy zawarte w dziale VI Prawa zamówień publicznych - „Środki ochrony prawnej”. Zastosowanie mają także następujące przepisy wykonawcze:

a) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (Dz. U. Nr 48, poz. 280),

b) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości oraz sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).

24. OGŁOSZENIE WYNIKÓW POSTĘPOWANIA

24.1. Po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o wyniku postępowania.

24.2. Wynik postępowania w formie ZAWIADOMIENIA O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ zawierać będzie:

1) nazwę (firmę) albo imię i nazwisko Wykonawcy, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru,

2) nazwy (firmy) albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy Wykonawców, których ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy), siedziby i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty,

3) punktację przyznaną ofertom,

4) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,

5) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,

6) termin, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

24.3. Ogłoszenie o wyniku postępowania będzie zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego.

25. POZOSTAŁE INFORMACJE

25.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:

1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,

2) zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów,

3) pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej i mieć formę pisemną. Fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem;

4) jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

25.2. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom.

25.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeksu cywilnego.

26. INNE:

Do spraw nieuregulowanych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984 i 1047) oraz przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).

27. WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO SIWZ

Integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia stanowią następujące załączniki:

27.1. Wzór oferty zał. nr 1

27.2. Druk oświadczenia o spełnianiu warunków z art. 22 ust. 1 - zał. nr 2,

27.3. Druk oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z art. 24 ust. 1 - zał. nr 3,

27.4. Druk wykazu osób przewidzianych do realizacji zamówienia - zał. nr 4,

27.5. Wykaz posiadania taboru samochodowego - zał. nr 5,

27.6. Wykaz części zamówienia powierzonej podwykonawcom - zał. Nr 6,

27.7. Wzór umowy - zał. nr 7,

27.8. Zobowiązanie innego podmiotu - zał. Nr 8,

1

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Krystian Ignacak 11-12-2017 12:11
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 11-12-2017
Ostatnia aktualizacja: - 11-12-2017 12:11